People Innovation Excellence

VISUAL COMMUNICATION DESIGN II (4 Credits)

Learning Outcomes:

On successful completion of this course, student will be able to: LO1 – Explain the semiotics method, in terms of advertising; LO2 – Design various visual alternatives using particular visual generator tools; LO3 – Analyze visual asset in advertising using the semiotic method.

Topics:

  1. Contextual Advertising;
  2. Semiotics and Five Senses in Advertising;
  3. Visual Brand Experience;
  4. Advertising across Culture;
  5. Visual Language;
  6. Signifier and Signified;
  7. Semiotics and the senses (week 11);
  8. Semiotics in advertising;
  9. Visual Mindmap;
  10. Visual exaggeration;
  11. Advertising Visualization;
  12. Morphological Matrix.

Published at : Updated

Periksa Browser Anda

Check Your Browser

Situs ini tidak lagi mendukung penggunaan browser dengan teknologi tertinggal.

Apabila Anda melihat pesan ini, berarti Anda masih menggunakan browser Internet Explorer seri 8 / 7 / 6 / ...

Sebagai informasi, browser yang anda gunakan ini tidaklah aman dan tidak dapat menampilkan teknologi CSS terakhir yang dapat membuat sebuah situs tampil lebih baik. Bahkan Microsoft sebagai pembuatnya, telah merekomendasikan agar menggunakan browser yang lebih modern.

Untuk tampilan yang lebih baik, gunakan salah satu browser berikut. Download dan Install, seluruhnya gratis untuk digunakan.

We're Moving Forward.

This Site Is No Longer Supporting Out-of Date Browser.

If you are viewing this message, it means that you are currently using Internet Explorer 8 / 7 / 6 / below to access this site. FYI, it is unsafe and unable to render the latest CSS improvements. Even Microsoft, its creator, wants you to install more modern browser.

Best viewed with one of these browser instead. It is totally free.

  1. Google Chrome
  2. Mozilla Firefox
  3. Opera
  4. Internet Explorer 9
Close