People Innovation Excellence

SOCIAL MEDIA FUNDAMENTAL (2 Credits)

Learning Outcomes:

On successful completion of this course, student will be able to: identify the role of social media for business; recognize social media marketing platform for business; recognize social media capabilities in digital marketing; apply social media metrics.

Topics:

  1. Social Media and Cybersocial Campaign;
  2. Cybersocial Tools;
  3. Optimizing Social Media;
  4. Twitter as a Marketing Tool;
  5. Facebook as a Marketing Tool;
  6. Promoting Your Business with LinkedIn;
  7. Getting Visual;
  8. Integrating and Advertising on Social Media;
  9. Group Presentation;
  10. Social Media for Business;
  11. Content Marketing;
  12. Maximizing Stratified Social Communities;
  13. Analyzing Social Media Metrics.

Published at : Updated

Periksa Browser Anda

Check Your Browser

Situs ini tidak lagi mendukung penggunaan browser dengan teknologi tertinggal.

Apabila Anda melihat pesan ini, berarti Anda masih menggunakan browser Internet Explorer seri 8 / 7 / 6 / ...

Sebagai informasi, browser yang anda gunakan ini tidaklah aman dan tidak dapat menampilkan teknologi CSS terakhir yang dapat membuat sebuah situs tampil lebih baik. Bahkan Microsoft sebagai pembuatnya, telah merekomendasikan agar menggunakan browser yang lebih modern.

Untuk tampilan yang lebih baik, gunakan salah satu browser berikut. Download dan Install, seluruhnya gratis untuk digunakan.

We're Moving Forward.

This Site Is No Longer Supporting Out-of Date Browser.

If you are viewing this message, it means that you are currently using Internet Explorer 8 / 7 / 6 / below to access this site. FYI, it is unsafe and unable to render the latest CSS improvements. Even Microsoft, its creator, wants you to install more modern browser.

Best viewed with one of these browser instead. It is totally free.

  1. Google Chrome
  2. Mozilla Firefox
  3. Opera
  4. Internet Explorer 9
Close