People Innovation Excellence

WEARABLE TECHNOLOGY (3 Credits)

Learning Outcomes:

On successful completion of this course, student will be able to:

  1. Define Define terminologies related to XR, Virtual Reality, Augmented Reality, and Mixed Reality
  2. Explain Explain how XR works and the enabler technology for XR
  3. Build Build XR solution to solve real problem

Topics:

  1. Introduction to XR
  2. Content, Object, and Scale
  3. Gaze-Based Trigger
  4. VR UX Paradigm
  5. VR Tracking
  6. Controller Input
  7. Locomotion and Comfort
  8. Marker-Based AR
  9. AR Trackables
  10. Markerless AR
  11. AR Interaction

Published at : Updated

Periksa Browser Anda

Check Your Browser

Situs ini tidak lagi mendukung penggunaan browser dengan teknologi tertinggal.

Apabila Anda melihat pesan ini, berarti Anda masih menggunakan browser Internet Explorer seri 8 / 7 / 6 / ...

Sebagai informasi, browser yang anda gunakan ini tidaklah aman dan tidak dapat menampilkan teknologi CSS terakhir yang dapat membuat sebuah situs tampil lebih baik. Bahkan Microsoft sebagai pembuatnya, telah merekomendasikan agar menggunakan browser yang lebih modern.

Untuk tampilan yang lebih baik, gunakan salah satu browser berikut. Download dan Install, seluruhnya gratis untuk digunakan.

We're Moving Forward.

This Site Is No Longer Supporting Out-of Date Browser.

If you are viewing this message, it means that you are currently using Internet Explorer 8 / 7 / 6 / below to access this site. FYI, it is unsafe and unable to render the latest CSS improvements. Even Microsoft, its creator, wants you to install more modern browser.

Best viewed with one of these browser instead. It is totally free.

  1. Google Chrome
  2. Mozilla Firefox
  3. Opera
  4. Internet Explorer 9
Close