People Innovation Excellence

SOCIAL MEDIA FUNDAMENTAL (2 Credits)

Learning Outcomes:

On successful completion of this course, student will be able to: Identify the role of social media marketing; Describe Conceptual frameworks of Social media; Define the type of social media marketing; Define the tool and device to manage and monitoring to social media marketing.

Topics:

  1. The Social Media Mix 7;
  2. Cybersocial Tools;
  3. Content Marketing;
  4. Twitter;
  5. Facebook and Instagram;
  6. LinkedIn;
  7. Pinterest;
  8. Other Social Media Marketing Sites;
  9. Measuring Results; Building Success;
  10. Monitoring Your Online Reputation;
  11. Improving Productivity with Apps and Widgets;
  12. Ten Ways to Build an Online Presence Now;
  13. Ten Ways to Get Social Media Feedback.

Published at : Updated

Periksa Browser Anda

Check Your Browser

Situs ini tidak lagi mendukung penggunaan browser dengan teknologi tertinggal.

Apabila Anda melihat pesan ini, berarti Anda masih menggunakan browser Internet Explorer seri 8 / 7 / 6 / ...

Sebagai informasi, browser yang anda gunakan ini tidaklah aman dan tidak dapat menampilkan teknologi CSS terakhir yang dapat membuat sebuah situs tampil lebih baik. Bahkan Microsoft sebagai pembuatnya, telah merekomendasikan agar menggunakan browser yang lebih modern.

Untuk tampilan yang lebih baik, gunakan salah satu browser berikut. Download dan Install, seluruhnya gratis untuk digunakan.

We're Moving Forward.

This Site Is No Longer Supporting Out-of Date Browser.

If you are viewing this message, it means that you are currently using Internet Explorer 8 / 7 / 6 / below to access this site. FYI, it is unsafe and unable to render the latest CSS improvements. Even Microsoft, its creator, wants you to install more modern browser.

Best viewed with one of these browser instead. It is totally free.

  1. Google Chrome
  2. Mozilla Firefox
  3. Opera
  4. Internet Explorer 9
Close